Jméno: | Lagronova Církev |
Přezdívka: |   |
E-mail: | |
ICQ: | |
Skype: |
Město: |
Lagronova Církev
Přikázání
Budeš bránit dobro a právo, pokud budeš moci
Nebudeš bojovat proti jiným mým sluhům, jen kdyby zradili mě
Na můj příkaz budeš bojovat a zabíjet nepřátele mé, bez milosti a slitování
Charakteristika
Uctívání Lagrona, Dobra a paladinských ideálů
Neexistuje celibát, knězi mají často manželky i děti
Dva směry: paladinský (císařský) a kněžský (církevní)
Hlavní barvou je černá, k tomu zlatá a červená na zdobení
Během posledních let se objevují i kněžky do té doby byli jen kněží
Poplatky se odvádějí jednou za rok a to formou dle výběru poplatníka
Víra v Lagrona je v Arkádii prakticky povinná aneb kdo nevěří nemá se dobře
Církev si vydržuje vlastní bojeschopnou jednotku, která běžně stráží jejich majetek
Časová ,,osa“
12.1.121- Příchod Lagrona
11.12.130- Lagronův odchod
12.12.130- První Anfideles/ Počátek Církve
1.1.131- Masový vzestup Lagronismu
1.1.150- Postaven Velký chrám
1.1.191- Lagronovi ,,druzi“ svatořečeni
2.2.222- Postaven Hlavní chrám, Velký chrám přestáván používat a začíná chátra
3.3.333- Knihy ohně/ Pálení všech knih s magickou tématikou
6.6.666- Velký rituál/ Snaha o vyvolání Lagrona
Představení
Anfideles: je jenom jeden, má neomezenou moc ohledně církve, v případě smrti se novým Anfidelesem automaticky stává jeho učeň
Opacitas: Učedník Anfidelese, má středně velkou moc s ohledem na všechny církevní okruhy, nemůže přikazovat, může navrhovat, s nástupem do učení získává hodnost Tantuse
Sacer: Představený kněží, mnichů a akolytů
Politor: Pán ignisorů a církevních strážných
Církevníci
Kněz: kněz
Mnich: mnich
Akolyta: akolyta
Ignisor: =inkvizitoři či fanatici co si na ně ,,hrají“
Církevní strážce: hlídají církevní majetek a dohlíží na bezpečnost
Hodnosti kněží
Novic (akolyta):
kněz v záuční době, žádná speciální práva, spousta povinností, musí poslouchat vyšší hodnosti
Kněz:
plnohodnotný kněz, hodně povinností, právo přikazovat novicům a pořádat bohoslužby
Klemius:
správce a představený kláštera v němž nesídlí Tantus, v rámci kláštera a jeho kněží nejvyšší
Tantus:
vyšší stupeň kněze, většinou vůdci řádů či klášterů, podřízenost pouze Anfidelesi, právo přikazovat nižším hodnostem, vybírání, budovat kláštery, přijímat nové věřící a novice (a jejich vycvičení na kněze)
Sacer:
představený kněží, druhý nejmocnější kněz, většinou učedník Anfidelese, žádné povinnosti jen poslušnost Anfidelesi, dohlíží na chod církve
Anfideles:
neomezená moc (něco jako ranně středověcí králové akorát, že v rámci Lagronismu)
Kniha Miteo
Sepsána údajně samotným Lagronem. Kniha začíná popisem Lagronova boje se Zlem o svět, v této části je popisován boj, stvoření lidí jakožto nositelů Dobra a nakonec zahnání Zla. Druhá kapitola popisuje Lagronovu pomoc nově stvořeným lidem, v této části je popisováno, jak je učí umění, řemeslům, magii a životu, na konci jim daruje oheň jako znak Dobra a pověří je jeho ochraňováním. Další kapitola říká něco o Lagronovi samotném, je nám postupně odkrýváno, že vznikl z odštěpku prapůvodního Dobra, jenž z něj Zlo při jednom střetu utrhlo. Tento odštěpek se postupně vyvíjel a nakonec z něj vznikl Lagron jako představitel Dobra. Ve čtvrté kapitole je popsán návrat Zla, uvěznění Lagrona a jeho následné osvobození lidmi. Pátá kapitola popisuje opětovný příchod Zla a jeho skrytí na světě. Šestá kapitola popisuje vznik Církve a její dosazení do funkce ochránce dobra na světě. Sedmá kapitola je o budoucnosti, předpovídá konec světa vinou zkažených lidí a selhání Církve. Nabádá směřovat k Dobru i na osobní úkor. S touto knihou souhlasí všichni věřící
Církevní řády
Řád Kladiva: Nejstarší a nejmocnější řád v celé církvi, naprosto tradicionalistický, má největší moc v Radě Čtyř
Znak: kladivo v kruhu
Představený: Anfideles
Dexter Meridies: nejnovější řád založený mladšími kněžími podporujícími řád Kladiva, je v něm spousta liberálních kněží, pár inkvizitorů a dokonce i jeden paladin
Znak: trojúhelník s kladivem uprostřed
Představený: Ernest von Cerns
Neotericus Ritus: poměrně nový řád, chce dostat svého zástupce na Anfideleský post, ale druhý nejmocnější
Znak: svitek na kterém je pečeť se znakem křídel
Představený: Aron- druhorozený syn ,,čtvrtého“ Arkádijského rodu
Rada Tří
Sněm všech tří kněžských řádu s občasnou účastí paladinského řádu Stříbrná pěst. Projednává se na něm chod, údržba a názor církve. Největší slovo v něm má Řád Kladiva, druhý je Neotericus Ritus, v současnosti třetí je Dexter Meridies, v případě účasti Stříbrné pěsti má její názor stejnou váhu jako Neotericus Ritus.
Koná se jednou měsíčně a předsedá jí pokaždé jeden ze tří řádů. Koná se už po několik desetiletí v Poradní síni, kde jsou každý rok jmenováni noví Paladinové, Ignisoři a Kněží
Obřady
Chrámové- překvapivě se koná v chrámu za přítomnosti kněze, akolytů a lidí. Za den se vždy konají dva, první v 8 hodin ráno a druhý v 8 večer. Jedná se vlastně o klasické davové modlení k bohu. Po obřadu následuje zpověď a po je předčítáno z knihy Miteo.
Válečné- tyto se konají před bitvou, jedná se vlastně o takové přání štěstí armádě v boji. Vede ho kněz či více knězů
,,Osobní“- tyto obřady se konají náhodně a sporadicky, v případě že se sejde více církevníků a rozhodnou se společně pomodlit, jedná se vlastně spíše o rituál pro získání Lagronova požehnání
Oblečení Církevníků
Klasický oděv: oděv černé barvy, popřípadě zdobený, skládající se z tuniky či košile doplněné o suknici. Tento oděv mohou nosit všichni Církevníci
Kněžský talár: talár černé barvy se zlatým či červeným zdobením. Je pochopitelně z nějaké dražší látky. Nosit ho smějí pouze kněží, ale není to povinností
Tantusské tuniky: černá zdobená tunika většinou s emblémem řádu či klášteru, který vedou. Smějí nosit pouze Tantusové a opět není povinností
Roucha představených: roucho černé barvy se zlatým a černým zdobením, s velkým znakem na hrudi (většinou kladivo). Každé z nich je mistrovským dílem a má obrovskou cenu. Tyto roucha se předávají se získáním hodnosti a vracejí se s její ztrátou. Vyměněno je zatím pouze jedno, zbytek jsou pořád ty původní
Anfidelesská róba: róba z velice drahé látky černé barvy, hojně zlatě a červeně zdobená. Celá je pokryta spletí znaků a symbolů vztahujících se k Lagronismu. Předává se s nástupem do hodnosti a vrací s její ztrátou. Patří k ní též zlaté Anfidelesské žezlo, stříbrný náhrdelník s Měsíčním kamenem a koruna s diamantem
Svatí Lagronovi církve
Arkaja: Legendární lučištnice, bojovala ve spoustě Arkádijských válek a vždycky zvítězila, díky svým schopnostem, činům a úspěchům byla po smrti prohlášena svatou
Ornyl: První Císařský Šermíř, Lagronův společník od počátku jeho cesty. V bitvách vždy bojoval po jeho boku a když se Lagron stal generálem velel společně s ním. Po Lagronově zmizení se stal generálem a po smrti a spoustě dalších úspěšných bitev prohlášen za svatého
Baronyl: Prorok, předpověděl příchod Lagrona, jeho vítězství a jeho zbožnění, Lagron sám ho jmenoval svatým
Generál Carius: Původně velitel Arkádijské armády, jejímž členem byl Lagron, poté její důstojník, tvrdí se o něm, že neexistovalo nic a nikdo kdo by ho porazil a prý jednou porazil i samotného Lagrona
Ilrid: První představitel Lagronovi církve a jeden z jejích prvních věřících, jako takový byl po smrti prohlášen za svatého
Marja: Léčitelka, jenž po jedné bitvě léčila Lagronova zranění a poté se stala jeho osobní ošetřovatelkou, za svou pomoc a ochotu léčit i chudé po smrti jmenována svatou klasicky. Různí zlí jazykové tvrdí, že byla daleko víc, ale tomu žádný pravý věřící nevěří
Melrien: Zakladatel Paladinů, působil jako Lagronova ochranka, za věrnou službu prohlášen svatým
Vliv Církve v Arkádii
Císař
Přestože se moc nemusí, tak císař někdy dá na hlas církve
Armáda
Absolutní-žádny= vojáci bez podpory knězů neudělají ani krok, ale zároveň je neposlouchají ohledně rozkazů
Prostí lidé
Poměrně velký, zhruba takový jako církev ve středověku
Šlechta
Šlechtici k ní mají respekt, neporušují vyhlášky, platí poplatky,.. a církev se o ně víc nezajímá
Rody Čisté krve
Rod od rodu různý, na některé rody větší (třetí) a na některé skoro žádný (první), ale ani ty se jí nestaví na odpor
Posmrtný život
Podle toho jak člověk žil se s ním po smrti může stát jedna z těchto věcí:
Povznesení
Člověk, jenž žil čestně a spravedlivě je po smrti povznesen na úroveň Posla božího a takto bude čekat na konec světa po Lagronově boku
Opětovné zrození
Člověk, jenž nežil až tak správně je po smrti znovu zrozen a to podle ,,čistoty“ jeho života počínaje člověkem a konče blechou, pokud se nepolepší proces se opakuje
Očista
Člověk, který žil spíše ,,špatně“ než ,,dobře“ je po smrti očišťován (mučen) a po skončení je opětovně zrozen, pokud se nepolepší proces se opakuje
Zničení
Člověk, jenž žil velice špatně je po smrti zničen a jeho duše zatracena
Oslava svatosti
Koná se každý rok, začíná zatměním Slunce a trvá dva dny. Je to obrovská celoArkádijská slavnost na počest Lagrona. Skládá se z velká mše již vede osobně Anfideles a jenž se odehrává přímo v Hlavním chrámu. V tento den má každý Lagronista možnost říct Anfidelesi své přání a to je mu splněno, jediný problém že Anfideles je kromě mši, u sebe v pracovně a tam nikdo kromě pozvaných nemá přístup, přání křičená na mši jsou samozřejmě ignorována, jaký věřící by si dovolil rušit mši.
Církevní poplatky
Takzvané ,,dvanáctky“, v praxi fungují tak že lidé musí jeden měsíc pracovat pro církev či se z této služby vyplatit nebo ji vynahradit nějak jinak, někteří například posílají místo sebe pracovat své sluhy nebo děti a ti tam tedy pracují déle (za sebe a místo nich). Lidé jsou pak většinou využíváni dle toho co umějí v některých případech pokračují ve své normální práci, ale svůj výdělek odevzdají církvi či odevzdají část svého výdělku každý měsíc. Toto se týká necírkevníků nad 16 let a vojáků
Přikázání
Budeš bránit dobro a právo, pokud budeš moci
Nebudeš bojovat proti jiným mým sluhům, jen kdyby zradili mě
Na můj příkaz budeš bojovat a zabíjet nepřátele mé, bez milosti a slitování
Charakteristika
Uctívání Lagrona, Dobra a paladinských ideálů
Neexistuje celibát, knězi mají často manželky i děti
Dva směry: paladinský (císařský) a kněžský (církevní)
Hlavní barvou je černá, k tomu zlatá a červená na zdobení
Během posledních let se objevují i kněžky do té doby byli jen kněží
Poplatky se odvádějí jednou za rok a to formou dle výběru poplatníka
Víra v Lagrona je v Arkádii prakticky povinná aneb kdo nevěří nemá se dobře
Církev si vydržuje vlastní bojeschopnou jednotku, která běžně stráží jejich majetek
Časová ,,osa“
12.1.121- Příchod Lagrona
11.12.130- Lagronův odchod
12.12.130- První Anfideles/ Počátek Církve
1.1.131- Masový vzestup Lagronismu
1.1.150- Postaven Velký chrám
1.1.191- Lagronovi ,,druzi“ svatořečeni
2.2.222- Postaven Hlavní chrám, Velký chrám přestáván používat a začíná chátra
3.3.333- Knihy ohně/ Pálení všech knih s magickou tématikou
6.6.666- Velký rituál/ Snaha o vyvolání Lagrona
Představení
Anfideles: je jenom jeden, má neomezenou moc ohledně církve, v případě smrti se novým Anfidelesem automaticky stává jeho učeň
Opacitas: Učedník Anfidelese, má středně velkou moc s ohledem na všechny církevní okruhy, nemůže přikazovat, může navrhovat, s nástupem do učení získává hodnost Tantuse
Sacer: Představený kněží, mnichů a akolytů
Politor: Pán ignisorů a církevních strážných
Církevníci
Kněz: kněz
Mnich: mnich
Akolyta: akolyta
Ignisor: =inkvizitoři či fanatici co si na ně ,,hrají“
Církevní strážce: hlídají církevní majetek a dohlíží na bezpečnost
Hodnosti kněží
Novic (akolyta):
kněz v záuční době, žádná speciální práva, spousta povinností, musí poslouchat vyšší hodnosti
Kněz:
plnohodnotný kněz, hodně povinností, právo přikazovat novicům a pořádat bohoslužby
Klemius:
správce a představený kláštera v němž nesídlí Tantus, v rámci kláštera a jeho kněží nejvyšší
Tantus:
vyšší stupeň kněze, většinou vůdci řádů či klášterů, podřízenost pouze Anfidelesi, právo přikazovat nižším hodnostem, vybírání, budovat kláštery, přijímat nové věřící a novice (a jejich vycvičení na kněze)
Sacer:
představený kněží, druhý nejmocnější kněz, většinou učedník Anfidelese, žádné povinnosti jen poslušnost Anfidelesi, dohlíží na chod církve
Anfideles:
neomezená moc (něco jako ranně středověcí králové akorát, že v rámci Lagronismu)
Kniha Miteo
Sepsána údajně samotným Lagronem. Kniha začíná popisem Lagronova boje se Zlem o svět, v této části je popisován boj, stvoření lidí jakožto nositelů Dobra a nakonec zahnání Zla. Druhá kapitola popisuje Lagronovu pomoc nově stvořeným lidem, v této části je popisováno, jak je učí umění, řemeslům, magii a životu, na konci jim daruje oheň jako znak Dobra a pověří je jeho ochraňováním. Další kapitola říká něco o Lagronovi samotném, je nám postupně odkrýváno, že vznikl z odštěpku prapůvodního Dobra, jenž z něj Zlo při jednom střetu utrhlo. Tento odštěpek se postupně vyvíjel a nakonec z něj vznikl Lagron jako představitel Dobra. Ve čtvrté kapitole je popsán návrat Zla, uvěznění Lagrona a jeho následné osvobození lidmi. Pátá kapitola popisuje opětovný příchod Zla a jeho skrytí na světě. Šestá kapitola popisuje vznik Církve a její dosazení do funkce ochránce dobra na světě. Sedmá kapitola je o budoucnosti, předpovídá konec světa vinou zkažených lidí a selhání Církve. Nabádá směřovat k Dobru i na osobní úkor. S touto knihou souhlasí všichni věřící
Církevní řády
Řád Kladiva: Nejstarší a nejmocnější řád v celé církvi, naprosto tradicionalistický, má největší moc v Radě Čtyř
Znak: kladivo v kruhu
Představený: Anfideles
Dexter Meridies: nejnovější řád založený mladšími kněžími podporujícími řád Kladiva, je v něm spousta liberálních kněží, pár inkvizitorů a dokonce i jeden paladin
Znak: trojúhelník s kladivem uprostřed
Představený: Ernest von Cerns
Neotericus Ritus: poměrně nový řád, chce dostat svého zástupce na Anfideleský post, ale druhý nejmocnější
Znak: svitek na kterém je pečeť se znakem křídel
Představený: Aron- druhorozený syn ,,čtvrtého“ Arkádijského rodu
Rada Tří
Sněm všech tří kněžských řádu s občasnou účastí paladinského řádu Stříbrná pěst. Projednává se na něm chod, údržba a názor církve. Největší slovo v něm má Řád Kladiva, druhý je Neotericus Ritus, v současnosti třetí je Dexter Meridies, v případě účasti Stříbrné pěsti má její názor stejnou váhu jako Neotericus Ritus.
Koná se jednou měsíčně a předsedá jí pokaždé jeden ze tří řádů. Koná se už po několik desetiletí v Poradní síni, kde jsou každý rok jmenováni noví Paladinové, Ignisoři a Kněží
Obřady
Chrámové- překvapivě se koná v chrámu za přítomnosti kněze, akolytů a lidí. Za den se vždy konají dva, první v 8 hodin ráno a druhý v 8 večer. Jedná se vlastně o klasické davové modlení k bohu. Po obřadu následuje zpověď a po je předčítáno z knihy Miteo.
Válečné- tyto se konají před bitvou, jedná se vlastně o takové přání štěstí armádě v boji. Vede ho kněz či více knězů
,,Osobní“- tyto obřady se konají náhodně a sporadicky, v případě že se sejde více církevníků a rozhodnou se společně pomodlit, jedná se vlastně spíše o rituál pro získání Lagronova požehnání
Oblečení Církevníků
Klasický oděv: oděv černé barvy, popřípadě zdobený, skládající se z tuniky či košile doplněné o suknici. Tento oděv mohou nosit všichni Církevníci
Kněžský talár: talár černé barvy se zlatým či červeným zdobením. Je pochopitelně z nějaké dražší látky. Nosit ho smějí pouze kněží, ale není to povinností
Tantusské tuniky: černá zdobená tunika většinou s emblémem řádu či klášteru, který vedou. Smějí nosit pouze Tantusové a opět není povinností
Roucha představených: roucho černé barvy se zlatým a černým zdobením, s velkým znakem na hrudi (většinou kladivo). Každé z nich je mistrovským dílem a má obrovskou cenu. Tyto roucha se předávají se získáním hodnosti a vracejí se s její ztrátou. Vyměněno je zatím pouze jedno, zbytek jsou pořád ty původní
Anfidelesská róba: róba z velice drahé látky černé barvy, hojně zlatě a červeně zdobená. Celá je pokryta spletí znaků a symbolů vztahujících se k Lagronismu. Předává se s nástupem do hodnosti a vrací s její ztrátou. Patří k ní též zlaté Anfidelesské žezlo, stříbrný náhrdelník s Měsíčním kamenem a koruna s diamantem
Svatí Lagronovi církve
Arkaja: Legendární lučištnice, bojovala ve spoustě Arkádijských válek a vždycky zvítězila, díky svým schopnostem, činům a úspěchům byla po smrti prohlášena svatou
Ornyl: První Císařský Šermíř, Lagronův společník od počátku jeho cesty. V bitvách vždy bojoval po jeho boku a když se Lagron stal generálem velel společně s ním. Po Lagronově zmizení se stal generálem a po smrti a spoustě dalších úspěšných bitev prohlášen za svatého
Baronyl: Prorok, předpověděl příchod Lagrona, jeho vítězství a jeho zbožnění, Lagron sám ho jmenoval svatým
Generál Carius: Původně velitel Arkádijské armády, jejímž členem byl Lagron, poté její důstojník, tvrdí se o něm, že neexistovalo nic a nikdo kdo by ho porazil a prý jednou porazil i samotného Lagrona
Ilrid: První představitel Lagronovi církve a jeden z jejích prvních věřících, jako takový byl po smrti prohlášen za svatého
Marja: Léčitelka, jenž po jedné bitvě léčila Lagronova zranění a poté se stala jeho osobní ošetřovatelkou, za svou pomoc a ochotu léčit i chudé po smrti jmenována svatou klasicky. Různí zlí jazykové tvrdí, že byla daleko víc, ale tomu žádný pravý věřící nevěří
Melrien: Zakladatel Paladinů, působil jako Lagronova ochranka, za věrnou službu prohlášen svatým
Vliv Církve v Arkádii
Císař
Přestože se moc nemusí, tak císař někdy dá na hlas církve
Armáda
Absolutní-žádny= vojáci bez podpory knězů neudělají ani krok, ale zároveň je neposlouchají ohledně rozkazů
Prostí lidé
Poměrně velký, zhruba takový jako církev ve středověku
Šlechta
Šlechtici k ní mají respekt, neporušují vyhlášky, platí poplatky,.. a církev se o ně víc nezajímá
Rody Čisté krve
Rod od rodu různý, na některé rody větší (třetí) a na některé skoro žádný (první), ale ani ty se jí nestaví na odpor
Posmrtný život
Podle toho jak člověk žil se s ním po smrti může stát jedna z těchto věcí:
Povznesení
Člověk, jenž žil čestně a spravedlivě je po smrti povznesen na úroveň Posla božího a takto bude čekat na konec světa po Lagronově boku
Opětovné zrození
Člověk, jenž nežil až tak správně je po smrti znovu zrozen a to podle ,,čistoty“ jeho života počínaje člověkem a konče blechou, pokud se nepolepší proces se opakuje
Očista
Člověk, který žil spíše ,,špatně“ než ,,dobře“ je po smrti očišťován (mučen) a po skončení je opětovně zrozen, pokud se nepolepší proces se opakuje
Zničení
Člověk, jenž žil velice špatně je po smrti zničen a jeho duše zatracena
Oslava svatosti
Koná se každý rok, začíná zatměním Slunce a trvá dva dny. Je to obrovská celoArkádijská slavnost na počest Lagrona. Skládá se z velká mše již vede osobně Anfideles a jenž se odehrává přímo v Hlavním chrámu. V tento den má každý Lagronista možnost říct Anfidelesi své přání a to je mu splněno, jediný problém že Anfideles je kromě mši, u sebe v pracovně a tam nikdo kromě pozvaných nemá přístup, přání křičená na mši jsou samozřejmě ignorována, jaký věřící by si dovolil rušit mši.
Církevní poplatky
Takzvané ,,dvanáctky“, v praxi fungují tak že lidé musí jeden měsíc pracovat pro církev či se z této služby vyplatit nebo ji vynahradit nějak jinak, někteří například posílají místo sebe pracovat své sluhy nebo děti a ti tam tedy pracují déle (za sebe a místo nich). Lidé jsou pak většinou využíváni dle toho co umějí v některých případech pokračují ve své normální práci, ale svůj výdělek odevzdají církvi či odevzdají část svého výdělku každý měsíc. Toto se týká necírkevníků nad 16 let a vojáků
Projekt je podpořen z finančních prostředků EU a Kraje Vysočina.